15 березня - Всесвітній день прав споживачів
Знання ваших прав - ваша сила (Василь Стус)
Звичаї та закони захищали права споживачів завжди. Ідея захисту прав споживачів поступово матеріалізовувались і знайшли своє втілення в утворенні різноманітних об’єднаннях, правових нормах.
Ø У 1936 році з’явилася Національна асоціація споживачів США;
Ø У 1951 році – у Франції;
Ø У 1957 році у Великій Британії.
Колишній президент США Джон Кенеді визнав рух за захист прав споживачів життєво важливим, і 15 березня 1961 року проголосив на засіданні конгресу чотири основних права споживачів:
1) Право на безпеку, якість товарів та послуг;
2) Право бути інформованим;
3) Право вибору;
4) Право бути почутим у разі висунення споживацьких претензій.
Від того часу, 15 березня щорічно відзначають як Всесвітній день прав споживачів, який є днем солідарності споживачів та споживчих організацій у всьому світі. Не кожен з нас знає, але захист прав споживачів – це відповідальність держави.
Україна в 1991 році перша серед країн СНД ухвалила закон «Про захист прав споживачів». Для практичної реалізації Закону було утворено Державну інспекцію із захисту прав споживачів, яка в 1992 набула статусу Державного комітету України у справах захисту прав споживачів.
На сьогоднішній день споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на:
4. Необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника (виконавця, продавця);
5. Відшкодування шкоди (збитків), завданих дефектною чи фальсифікованою продукцією або продукцією неналежної якості, а також майнової та моральної (немайнової) шкоди, заподіяної небезпечною для життя і здоров'я людей продукцією у випадках, передбачених законодавством;
З метою ознайомлення учнів із основними правами споживачів, вирішення проблемних питань щодо придбаного товару чи отриманої послуги, у гуртожитку було проведено позакласний захід "Захист прав споживачів".
Під час проведення заходу учні:
- ознайомилися із основними етапами формування руху за захист прав споживачів;
- взяли активну участь у роботі над поняттями (визначали хто чим має займатися);
- розглянули випадки щодо повернення товару;
- ознайомилися із переліком товарів, які не підлягають поверненню;
- вирішували ситуаційні задачі.
Презентацію можна переглянути ТУТ
Немає коментарів:
Дописати коментар